Ik leef nog - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Stephanie Slijk - WaarBenJij.nu Ik leef nog - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Stephanie Slijk - WaarBenJij.nu

Ik leef nog

Door: Steef

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

09 November 2008 | Nieuw Zeeland, Auckland

KiaOra,

Het is even geleden sinds ik laatst geupdate heb, maar ik leef nog. Inmiddels zijn er alweer 5 weken verstreken op me stage en het bevalt me goed. Ik loop nu stage in een microbiologie lab en elke 2 weken verwissel ik van 'bench'. Eerst zat ik 2 weken op de faeces (poep) afdeling, ze wouden me zeker gelijk laten afzien?! En toen 2 weken op de STD (SOA) afdeling. Morgen begin ik met mijn tweede week op de mycology (fungus) afdeling. De mensen zijn er erg aardig en geïnteresseerd in wat ik kom doen. Ik leer er erg veel, in vergelijking met mijn vorige stage waar ik 20 weken lang op één ding gefocussed was. In Januari verhuis ik naar de Immunologie afdeling waar ik begin met mijn afstudeeropdracht.
Genoeg over werk!

In Glenside (hostel) bevalt het ook erg goed, de huisgenoten zijn aardig, op een paar na, want die zie je (bijna) nooit. Elk weekend is het zowat feest (lees zuipen en uitgaan). Echt de stad verkennen heb ik nog niet gedaan, helaas. Noem het luiheid. Het weer is prachtig hier, alleen is het nu erg winderig dus dat is wat minder.
Een week geleden ben ik ook van kamer gewisseld met iemand, nu heb ik een 2 pers bed + een ruimere (meer logisch ingerichte) kamer voor NZ$10 (+/- 4 euro) per week meer, dus dat valt nog te overzien.

Foto's uploaden via deze website is ontzettend traag en aangezien iedereen hier in de hostel Facebook (soort Hyves, maar dan niet specifiek voor NL) gebruikt heb ik mij daar ook maar voor aangemeld, foto's uploaden gaat daar veel makkelijker, dus als je wilt moet je je daar maar voor aanmelden, zodat je de foto's kan zien (zoeken gaat gewoon op volledige naam, en aangezien ik de enige Stephanie Slijk ben, gaat zoeken niet moeilijk)

Voor de rest heb ik eigenlijk niet zoveel meer te vertellen.

Kan iemand mij boerderijdrop sturen, want daar heb ik ontzettende trek in! haha

• 09 November 2008 - 10:40

Richard:

Hoi Stefanie

In Hamilton hebben ze een Nederlandse winkel. Speculaas, kaas, drop, kroketten. Alles hebben ze er ;)

Geniet van je tijd daar.