I have arrived! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Stephanie Slijk - WaarBenJij.nu I have arrived! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Stephanie Slijk - WaarBenJij.nu

I have arrived!

Door: Steef

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

23 September 2008 | Nieuw Zeeland, Auckland

KiaOra!

Na afscheid te hebben genomen van mijn moeder en Laura op Schiphol begon donderdag mijn lange reis naar Auckland, Nieuw Zeeland. Met een overstap in London (ben ik daar ook eens geweest) stapte ik in het Air New Zealand vliegtuig dat mij naar mijn eindbegestemming Auckland zou brengen. Ik had een exit row seat gereserveerd zodat de beentjes gestrekt konden worden, wat ik niet wist is dat de exit deur naar binnen uitstak en ik zat aan het raam, dus kon één been uitstrekken en de andere niet. Na zo'n 10 uur zo gezeten te hebben waren we in LA. Daar moesten we eruit, langs de douane en tijdelijke visum gekregen, uurtje gewacht en mochten we hetzelfde vliegtuig weer in. Ik wist dat de mensen die naast mij zaten tijdens het eerste deel eruit moesten in LA en hoopte dat er geen nieuwe mensen naast me kwamen zitten zodat ik stiekem een stoel opzij kon schuiven, helaas waren die stoelen opnieuw geboekt. Ik heb toch maar aan een stewardess gevraagd of ik misschien ergens anders kon gaan zitten, en 10 rijen achter mij (weer exit row) was er toevallig nog een plaatsje vrij aan het gangpad, ik blij, want ik kon de komende 12 uur me beentjes volledig strekken :)

Zaterdag rond 5:15 am (lokale tijd) landen we dan in Auckland, het was nog donker buiten dus er viel niet veel te zien buiten. Weer langs de douane waar ik mijn work permit in ontvangst mocht nemen en dan op zoek naar me koffer, gelukkig zag ik hem al gelijk dus daar hoefde ik ook niet lang op te wachten. Geld gepind zodat de huur betaalt kon worden en op naar buiten naar het Super Shuttle busje dat ik geserveerd had dat mij naar me kamer zou brengen.
Onderweg daarnaar toe viel me het landschap op, overal heuvels, sommige ontzettend steil en andere minder. Als je uit Nederland komt, dat zo plat is als een dubbeltje, sta je er wel even van te kijken.

Aangekomen bij m'n kamer (ondertussen was het rond 7 uur, half 8 ) moest ik ene Joyce bellen die alles omtrent me kamer regelde. Toen ik het nummer belde, bleek het niet te bestaan, dus ik schoot al in de lichte stress. Gelukkig hing er nog een ander telefoonnummer op de deur dat je kon bellen, en die deed het wel. Na mijn verhaal uitgelegd te hebben zou zij Joyce proberen te pakken te krijgen. Even later kreeg ik een sms van haar waarin stond dat ze problemen had met d'r gsm, maar Joyce zou me op komen halen. En nog geen 5 min later stond ik dan eindelijk binnen.

De kamer is klein, maar is wel van alles voorzien, zelfs een mini frigde waar ik wat in kwijt kan. Het bed is een beetje doorgezakt, maar daar valt mee te leven, wel is het te kort ;) Ik heb wel geteld 1 soepkom, 1 ontbijtbordje, 1 grote bord, 1 vork, lepel en mes, 1 beker en tot slotte 1 lousy pannetje tot m'n beschikking. Gelukkig staat er in de keuken wel wat meer kookgerei, want met 1 pannetje red ik het natuurlijk niet. In de woonkamer staat een pooltafel en een gigantische tv, gelukkig moet het na 10 uur 'stil' zijn (geen gepool en tv zachter) want de muren zijn nou niet echt wat je noemt sound proof. De faciliteiten deel ik met, ik denk, 12 andere mensen. Boven me bevinden zich nog 2 verdiepingen wat er ongeveer hetzelfde uitziet (minus de pooltafel)

Zaterdag en Zondag heb ik niet veel gedaan, behalve geslapen, veel geslapen, want dat was niet echt gelukt in het vliegtuig. Zondagavond heb ik even afgesproken met Jordan (een jongen die ik zo'n 6 jaar geleden heb ontmoet via een RHCP forum en altijd wel contact mee heb gehouden). Hij werkt in een muziekstudio 5 min hier vandaan, dus heb nu ook eindelijk gezien hoe een muziekstudio er van binnen uit ziet, overal knopjes die erom vragen om op gedrukt te worden ;)
Na even geklets met hem te hebben moest hij er alweer vandoor, dus ben ik maar weer naar huis gegaan en weer me bed in gedoken, want ik was nog steeds erg moe.

Maandag ben ik langs K road (short for Karangahape road) gestruind voor een sim prepay kaart, adaptor zodat ik me apparatuur in kan pluggen op het Nieuw Zeelandse stroom netwerk en een bank rekening geopend, wat verrassend makkelijk ging, ik mocht zelfs m'n eigen pincode uitkiezen!

6 Oktober begin ik pas met mijn stage, dus heb genoeg tijd om de boel hier een beetje te verkennen, want dat heb ik tot nu toe een beetje achterwege gelaten.

Cheers!

  • 23 September 2008 - 10:00

    Esther:

    Hoi Steef,

    Fijn om te horen dat je veilig bent aan gekomen. Maar pffff wat een reis en gedoe voor je op je plekkie was.
    Ik wens je veel succes daar in New Zeeland. En ik hoop je belevenissen daar te kunnen blijven volgen!!!!

    Groetjes,

    Esther

  • 23 September 2008 - 20:05

    Evelien:

    Hoi Steef,

    Echt fijn dat je goed bent aangekomen!!!! Hoe is de temp daar? Chill of hotttttt?

    K ben weer aant werk naar een(te kort) weekend in utrecht en amsterdam!!!

    Amsterdam echt in vogelvlucht gezien maar wel helemaal geweldig!!! Concert was dus ook echt supergaaf!!!! Zeker voor herhaling vatbaar!!!

    Maandag zijn we nog ff in vogelvlucht door de ikea in utrecht geknald!!! Eigenlijk zou ik niet zoveel spullen gaan kopen maar t eindigde dus met een propvolle trollykoffer, zware handbagage en een overvolle blauwe ikea-tas!!!!

    En toen moest ik dus nog terug naar het zonnige zeeuws-vlaanderen..... Je had de mensen moeten zien kijken.... Vooral mn moeder was very amused toen ze alle leuke dingen zag die ik gekocht had!!!!

    Kortom: Mn huis is weer een beetje meer aangekleed en t was echt n superweekend met loora!!!! We hebben t nog over onze trip gehad naar jou toe en als alles meezit, weet ik in december of het voor mij financieel haalbaar is om naar je toe te komen! Zou wel kicken zijn!!!!

    Hoop dat t bij jou ook allemaal goed gaat en k zal je site n beetje in de gaten houden!!! Laat vlug nog es wat van je horen!!!

    Lots of love and kisses,

    T

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw Zeeland

8 maanden afstuderen in Nieuw-Zeeland!

Recente Reisverslagen:

16 Maart 2009

Roadtrips, skytower en rare dingen in supermarkten

20 Januari 2009

Ik leef nog steeds

09 November 2008

Ik leef nog

28 September 2008

A short update

23 September 2008

I have arrived!
Stephanie

8 maanden afstuderen in Nieuw-Zeeland!

Actief sinds 09 Sept. 2008
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 6966

Voorgaande reizen:

18 September 2008 - 02 Juni 2008

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: